Pehme kleit ja teravad küsimused.

Kleit on pehme. Tõepoolest. Kudumine võttis küll patuselt kaua aega, peab tunnistama. See-eest kuulukse, et saajatele meeldis. (:

Haldjapiiga kleit.

Muster on Tora Frøsethilt, lõng Liannist. Bergère de France’i Berlaine, täisvillane. Ja värv meeldib mulle ka. Mõni võib-olla ütleks, et ei ole väikelapsele päris sobilik, aga ega väikesed tüdrukud kogu aeg roosas ka käia ei saa.

Haldjapiiga kleit.

Suuruse kohta ma nüüd küll enam midagi ei mäleta – võib-olla oli kolmekuuse suurus silmuste poolest, aga mu koetihedus oli väga erinev soovitatust.

Haldjapiiga kleit.

Nööbid on  samuti pärit Liannist. Käsitöönööbid, kerge roosaka tooniga. Niisama paistsid nad täitsa roosad, aga kleidi peal näitasid ka lillat tooni. [Ravelry.]

Haldjapiiga kleit.

Kleidist kõrvale kaldudes, tahtsin ma korraks pöörduda armastatud Pitsiliste koekirjade teemale. Pidevalt käib kas või Ravelry Eesti-foorumis keegi, kel on on väga tungivalt vaja seda raamatut. Peaaegu alati on keegi, kes soostub selle otsima või ostma.

Mis meile Maarjamaale siis jääb? Arvestades, et tegemist on trükisega, mida praeguse seisuga juurde ei teki, siis kas on õigustatud nende massiline laialijagamine maailma?

Probleem tõstatub seda teravamalt, et hiljem kerkib pinnale autentseid haapsalu salli mustreid, mis lõikavad kasu meie kultuuripärandist. Kultuuripärandist, millel austet’ kunstnikul väga tõenäoliselt aimugi ei ole.

Vabandust, kui see nüüd väga agressiivselt kõlas, aga ma tahaksin teiste arvamust sel teemal kuulda.

Pehme kleit ja teravad küsimused.

4 thoughts on “Pehme kleit ja teravad küsimused.

  1. Meeli ütles:

    “Pitsiliste oekirjade” osas ütlesid täpselt minu mõtte välja. Üritasin pr.Reimanni meilitsi kätte saada, et tänu avaldada, kuid kiri tuli tagasi. Nüüd mõtlen järgmist sammu…

    Kuna viimase trüki välja andnud kirjastus väitis, et müüsid raamatut 9 (!!!) aastat, siis nad uut trükki ei plaani. Aga mina oleks nõus uut välja andmist toetama. Huvitav, kui paljuuus trükk tänapäeval maksaks?

  2. Kata ütles:

    Kirjavigade pärast vabandada ei ole vaja, mul on ainult hea meel, et mõttekaaslasi leidub. (:

Lisa kommentaar

