Käsitööst, ühelt ja teiselt poolt.

Ühelt poolt olin ma päris ehmunud, kui avastasin viimase postituse üle pooleteise kuu vana olevat, aga teiselt poolt on mul jälle hea meel, et just see postitus nii kaua viibis.

Käsitöö.

Nimelt tahtsin ma nuriseda ajakirja Käsitöö üle. Mulle tundus, et kuigi ajakirja tutvus väidab ajakirja sisu olevat

tänapäevase, välja töötatud ja teostatud siinsamas, meie oma kultuuriruumis ning mõeldud kandmiseks/ kasutamiseks siin ja praegu,

siis suuremas osas tundus see olevat üsna mittekantav ning minu maitsele tihtipeale ka liiga karvane ja/või läikiv.

Käsitöö.

Minu peamine pretensioon antud ajakirjaga seoses – ja palun tähele panna, et see on ainult minu isiklik seisukoht – on, et mul ei teki neid asju vaadates vastupandamatut soovi kääre kangasse lüüa või midagi kohe kuduma hakata.

Käsitöö.

Miks peaks keegi sundima last pidupäeval kandma midagi, mis ilmselgelt ei hinga? Jah, ma olen hetkel natuke ülekohtune. Tegemist on siiski Eesti ainsa oma käsitööajakirjaga ning juba sooritus iseenesest on tunnustust väärt.

Silueti ajad on siiski möödas, ma usun. Võib-olla tuleb see ainult minu noorusest, aga ka Silueti vähesed nähtud numbrid tekitasid minus pigem võõristust – naljakad pildid, kummalised mustrid, kiitvad pildiallkirjad kohutava kvaliteediga piltide all.

Käsitöö. Kampsun.

Veel viimane kuri kõrvalepõige – mulle tundub, et antud kampsun sarnaneb vägagi ja liigagi selle kampsuniga. Kas ma olen paranoiline?

Käsitöö.

Uut Käsitööd avades oli aga seda suurem mu rõõm. Toimunud on suur kvalitatiivne hüpe, tõenäoliselt seoses peatoimetaja vahetusega. Mul on hea meel, et enam ei üritata hoida seda imalmagusat hambutut joont ning näiteks pildikeel on muutunud oluliselt ilmekamaks. (See mosaiiksein on üks mu suuri lemmikuid.)

Käsitöö.

Mark Raidpere kaasamine on ka kindlasti sellele kaasa aidanud, näiteks esimene suur foto vihmakeepidest on otsekui Stiilist võetud. Käsitöö puhul on mind varem ka häirinud just detailide puudus, nüüd on ka need olemas. (:

Käsitöö.

Teine ilus asi – juhiste juurde on ka fotod pandud, mis lisab üldmuljele veelgi.

Käsitöö.

Ajakirja tagaosas on, nagu tavaliselt, ülevaated mõnest tehnikast või selle ajaloolisest taustast. Uus peatoimetaja tundub pisut rohkem rõhuvat ka persoonilugudele, mis ilmestab ajakirja. Samuti on mul hea meel uudiste rohkuse üle, lausa kolm lehekülge.

Ainus, mida võib-olla ette heita, on ajakirja liigne täitmine – on püütud palju asju korraga. Minu arust võiks olla vähem mudeleid ning selle arvelt põhjalikumad pildiseeriad. Artiklidki võiksid olla vabalt pikemad ja sellevõrra põhjalikumad, näiteks trükkalipreilidest või puupäevadest oleks saanud pikemalt ja põhjalikumalt.

Kvalitatiivne hüpe on olnud hämmastav, nüüd jääb ainult loota, et ajakirja tegijad suudavad seda taset ka hoida. :) Arutagem.

Käsitööst, ühelt ja teiselt poolt.

Lisa kommentaar

