Teine kangajutt ehk Tema sangariteod.

Esimene sangarivääriline tegu oli skeptilise naise portree lõimega.

Skeptiline naine lõimega.

Lõime sain õnneks käärida ühes külalislahkes majapidamises, nii et vähemalt käärpuude muret seekord ei olnud.

Kangaspuud. Kangasõlg.

Siis tekkis küsimus kangasõlest. Ostes on kangasõle ehk -pingutaja hind 24-34€/375-525kr. Kangaspuust saab osta ka varuosasid, kui peaks ise tegema. Mina tegin eelmainitud majapidamises kangasõlest pilti ja näitasin raamatust joonist Temale.

Kangaspuud. Kangasõlg ja süstikud.

Üks palav suvine päev möödus töökojas, kus ma sain vaikselt jalgadega saepurus sahistada .. Ja siin ta on. Lauajupp leiti vist kusagilt varudest ja lahtine saba käib kinni sellise plastmassrihmaga, millega tavaliselt juhtmeid kokku tõmmatakse [ühes otsas on aas ja kui teine ots läbi panna, ei lase nagad otsal tagasi vajuda].

Kangajutt. Poolimine.

Tehniliselt hoopis suurem mure oli poolija. See ei ole muidugi üldse päevakorras, kui kaltsuvaipa kududa, sest piiritsale keritakse otse ja käsitsi materjal peale. Poolija, jällegi, ei ole odav lõbu. Ma vist hakkan ennast kordama. (:

Küll ma lugesin siit ja küll ma lugesin sealt, et mis oleks hea isetehtud lahendus. Ilmselt kui mulle oleks mõni õmblusmasina mootor silma jäänud, oleks sellest saanud poolija ehitada. Võib-olla, kui ma oleks selle mehaanilise poolija õpetuse otsa sattunud, oleks mul nüüd hoopis selline poolija. Räägitakse ka, et näiteks elektrilisest piimavahustajast ja muudest säärastest asjadest saab viisakaid poolijaid.

Kangajutt. Poolija.

Läks aga nii, et ühel päeval avasin ma keldris ühe suvalise kasti ja kõige pealt vaatas mulle vastu käsimikser, mille olemasolust mul aimugi polnud. Surusin selle siis Temale pihku ja pärast pooletunnist tangidevälgutamist oli poolija olemas. :)

Kui nüüd keegi teadja oskaks öelda, mis vahe on pildil oleval papist poolipõhjal ja näiteks sellisel plastmassist otstega poolipõhjal, oleksin tänulik. (: Ja siis veel, et kuidas väljamaakeeles raanutehnikat nimetatakse.

Teine kangajutt ehk Tema sangariteod.

3 thoughts on “Teine kangajutt ehk Tema sangariteod.

  1. Triine ütles:

    No vat kui kena on näolapiga pilti näha:). Käin pidevalt su blogis kolamas ja ei teadnudki, et täitsa tuttav Kata. Võimas pats! Mul seisab see töö just ees. Eelmine lõim sai otsa. Tervitused, Räpinast :)

  2. Kata ütles:

    Tervitused Räpinasse!

    Sa oled ju palju agaram kangakuduja – millega Sa viimase pooleteise aastaga ühele poole oled saanud?

Lisa kommentaar

