Mitte päris õndsus ja joovastus.

Mul on veel üks vana mure hinge pealt rääkimata. Mul on riiulis kaks Debbie Blissi raamatut, mille tellisin mitu aastat tagasi, kui alles avastasin internetti kudumisparadiisina.

Debbie Bliss.

Debbie Blissi mustrid on kahtlemata nunnulaks, mis ka mind tabas. Nii armsad kampsunid nii kenade laste seljas, kes suudaks sellele vastu panna .. Õnneks purjetas mu kudumisversumisse enne Elizabeth Zimmermann, kes suutis ühendada geniaalsuse talupojamõistusega ning õpetas valutult kampsuneid kuduma.

Valutult tähendab minu ja ilmselt ka paljude teiste jaoks õmblusteta. Tõsi, on olukordi, kus õmblused õigustavad end, aga enamikel juhtudel ei ole nad vajalikud. Õmblus jääb enamasti kudumil jäik ja kohmakas, umbes nagu armkude.

Nii jõuangi ma pr Blissini*, kelle kõik kampsunid on tükkidest kootud. Kõik. Esitükk, tagatükk, kaks varrukat. Õmble. Milleks?

[*Debbie Bliss on ennekõike kaubamärk, mille juurde ei ole nägu panna. Kuniks kudumine on ikka olnud sotsiaalne tegevus, paeluvad mind kudumise kõrvale käivad lood vähemalt sama palju. Ma usun, et korra juba mainitud Elizabeth Zimmermann ei oleks sugugi nii populaarne ega legendaarne, kui ta oleks kirjutanud kuivi, aga tehniliselt innovatiivseid raamatuid.]

Debbie Blissi kampsun.

Mulle see muidugi ei sobinud ja nii on minu kampsun kootud ühes tükis. Varrukad kudusin ringselt ja siis sirgelt otsa. Ma tõesti ei saa aru, miks peaks väikelapse kampsun koosnema viiest tükist.

Debbie Blissi kampsun. Arvutused.

Ma tõesti tahaks midagi head selle mustri kohta öelda, aga mitte ei saa. Tagatipuks ei ole ühegi mustri juures tehnilist joonist, mis annaks vihjeid kudumi proportsioonidest. See omakorda tähendab ennastunustavat tagasiarvutamist koetihedusest [ning kehtib ka juhul, kui koetihedus peaks teine olema].

Üks hea asi siiski on – lõpptulemus näeb hea välja, kuigi minu jaoks nullib kudumispiin selle üsna ära. Lisaks ei ole mu senini aimugi, kas see ka mõnele lapsele selga läheb ..

Kokkuvõtteks võib öelda, et mina ei soovita mitte kellelgi neid raamatuid osta [kui huvi on, võin enda omad välja laenata] ega vaevata ennast nende kudumisega, sest olemas on vähemalt sama kenasid palju parema tehnilise teostusega mustreid.

Tubey müts.

Lõngaülejäägist kudusin Woolly Wormheadi väga lihtsa mütsi Tubey. Tema on hea näide hoolikast tehnilisest teostusest ja kudumisrõõmust. (:

Mitte päris õndsus ja joovastus.

7 thoughts on “Mitte päris õndsus ja joovastus.

  1. Jah, nunnud on need mustrid tõesti. Hakkasin minagi hiljuti üht Debbie Blissi kampsikut kuduma, mis mu hinge tükk aega piinanud on. Kuna ma ei ole EZ raamatuid veel oma käes hoida saanud ning ma ei tunne end nii võimekana, et ise asju ümber konstrueerima hakata, siis nüüd ongi nii, et see viimane varrukas ootab ja ootab oma järge. Varruka kudumine ise ju pole kole, aga peale seda ees ootav õmblemine küll.

  2. Kata ütles:

    Ega see õmblemine nüüd n i i õudne ka pole, kuigi ma tean, mida Sa tunned.

    Soovitan EZga kiiremas korras tutvust teha, on muhe lugemine.

  3. Ma mäletan, kuidas ma oma esimest titekampsunit kudusin – täpselt õpetuse järgi. Kudusin tillukesed 2 esitükki, tagatüki ja varrukad ja üritasin aru saada, mismoodi see raglaankahandus nüüd nende tükkidega käib.
    Tõesti – mispärast peab tillukest kampsunit niiiii paljudest juppidest tegema. Kuigi, varrukaid ma vahel siiamaani õmblen kokku, sest ma lihtsalt ei suuda ühtlast kudet saavutada ringselt. Aga noh, see on puhtalt minu enda probleem.

  4. Kata ütles:

    Ma soovitan kõiki. :) Osaliselt nad dubleerivad üksteist, samas on igaühes midagi, mida teistes ei ole.

    Alustada tasub ehk Knitter’s Almanaciga, on ka üsna soodsa hinnaga. Tasub võtta pehmekaaneline versioon, sest kõvakaanelisel on rohkem tilulilu, aga mitte sisu. Knitting Without Tears on samas jällegi suurepärane sissejuhatus ringselt kudumisse. Knitting Workshopis on mõned passed ja esemed, mida teistes ei ole. Oma ülesehituselt on ta samm-sammuline kudumisõpik. Ja siis on veel The Opinionated Knitter, kus on ka .. huvitavat kraami. :)

    Minu kogemus ütleb, et vahet pole kust alustada, lõpuks on nad ikka kõik riiulis. [Ja mitte ainult, ma koon neist rohkem kui teistest raamatutest + otsin vajadusel abi.]

  5. Mhh, nii tekib ju ahvatlus kohe raamatuid tellima hakata :) Seda enam, et ma olen ammu mõelnud, et vähemalt üks EZ tuleks riiulisse soetada. Olen nii palju head nende raamatute kohta lugenud.

  6. […] nutika konstruktsiooniga. Ma olen juba kudunud Tubey lastemütside kogumikust, millest kirjutasin mais. Tasustamata reklaampostitust jätkates – kudusin Temale uue mütsi ka ühest WW mustrist, […]

Lisa kommentaar

