Vatiinid ja pesumasin.

Mul oli varudesse tekkinud üsna mitut sorti täitematerjale ja nii enda huviks kui ka loodetavasti teie rõõmuks otsustasin ära proovida, kui pesumasinakindlad nad on. Või mis oli tekkinud, eks ma ikka ise olen neid endale hamsterdanud.

Täidiseproovid.

Alustasin sellest, et lõikasin välja 15x21cm täidisetükid ja sama suured kangatükid. Kanga valisin sellise, mis oli juba korra pestud, et vältida kanga võimalikku mängimist.

Vasakult paremale ehk altpoolt üles on pildi peal: kõigetavalisem polüestervatiin, puuvilla-sünteetikasegune vatiin, puuvillane tehniline riie, villa-sünteetikasegune vatiin ja kraasvill.

Õmblesin vatiinid kanga vahele ja lõikasin igast näidisest 12x12cm ruudu, mis läks pesumasinasse ja 12x6cm tüki, mis jäi võrdluseks.

Täidiseproovid pärast villapesuvahendit.

Siin on tulemused pärast ühte pesumasinaskäiku villapesuvahendiga [kui ma ei eksi, siis Woollite]. Paremal pool on pesemata täidised, vasakul pestud. Üsna etteaimatav: polüester ei tee teist nägugi, pigem on natuke kohevam, kraasvill on servast kokku läinud.

Täidiseproovid pärast pesupulbrit.

Pärast pesu tavalise pesupulbriga on pilt teine, alustades kas või sellest, et pestud tükid on paremal ja pesemata vasakul. Puuvillane vatiin on kokku vajunud, kraasvill viltunud, isegi villasegune vatiin on rohkem vildi nägu ja polüester on vapralt endine.

Võiks ju öelda, et hea uus ilm on toonud meile polüestri, aga polüestrilgi on oma vead – minu arust on ta nii kerge, et tekk jookseb pealt ära ja ega ta korralikult hinga ka. Puuvill jälle on raskem, aga hoiab sooja kehvemini kui õõnsad kiud. Kes teab, võib-olla tehniline kangas koos polüestriga annaks häid tulemusi?

Kraasvillaga on jälle pesemise mure, samuti see, et õhemaks venitada teda väga ei anna ning siis kipuvad augud sisse tulema – see vast sobib väga tiheda tepinguga. Minu lemmikuks jääb endiselt sünteetika-villasegune vatiin, kus ühe head ja vead on ilusasti tasandatud. Seda oli ka lihtsam teppida kui villa, mida oli masinajala all ülearu palju. Seda vatiini olen saanud Paidest Lipi-Lapist, vast liigub seda ka mujal – hind jäi minu arust kusagile 8 raha kanti [laiust 2,5m] ja vahel seda on seal, vahel mitte.

Vatiinid ja pesumasin.

Lisa kommentaar

